Tuesday, April 6, 2010

Mõted sotsiaalsest informaatikast

Sotsiaalne informaatika tunneb õppima komputeriseerimise sotsiaalsed aspektid.

Peamisteks põhjusteks, miks oli vaja tuua sisse niisugune mõiste nagu „sotsiaalne informaatika“, olid:

  • soov aidata mitte spetsialistidel leida nende jaoks vajlikud teadusartiklid;
  • soov tugevdada suhtlust spetsialistide ning disainerite ja sotsiaalse analüütikute vahel.

Head ideed igasuguste veebirakenduste jaoks ei ole ilmsed või effektivsed, kui nad on ainult tehnoloogilistel kaalutlustel põhinevad.

Komputeriseerimine võib mitte tuua oodatavat kasvu produktiivuses, kuid see ei tähenda, et komputeriseerimisest ei ole kasu. See aitab, näiteks, parandada dokumentide ja presentatsioonide välimust, süvendada analüüsile või edukam kontrollida töötajate tulemusi. Seepärast, komputeriseerimise kogu mõju ei saa väljendada produktiivsuse abil. Toodud põhjus ja veel see, et paljud organisatsioonid kaotavad võimalikku kasu seepärast, et viis, kuidas nad hakkavad komputeriseerima, ei ole effektiivne, olid peamisteks põhjusteks, miks tekkis niisugune asi nagu „Productivity paradox“.

Mõtlemine ja rääkimine komputeriseerimisest ei ole tihti juhtuv asi, tavaliselt lihtsalt installeeritakse ja hakatakse kasutama mõni uus tehnoloogia, kuid oleks kasulik mõnel korral esmalt arutleda, kuidas täpselt seda kasutada.

Automatiseeritud veebirakendus ei ole tingimata parem, kui see, mis on rohkem inimeste kontrolli all, mida illustreerivad ka näited EJCBS ja ETAI kohta.

No comments:

Post a Comment