Tuesday, May 25, 2010

Valitud projekti mõned HCI elemendid

Püüan analüüsida TÜ õppeinfosüsteemi mõned User Support elemendid.
Kasutajatugi peab olema:
  • kättesaadav - õppeinfosüsteemi puhul ta on küll kättesaadav, esiteks kui kursiir on mingi valiku peal, siis süsteem näitab väikese teadega kursiiri all info sellest valikust. Teiseks, on olemas pdf-dokumendid, kus on kirjutatud, kuidas võib üks või teine tehe sooritada. Kuid, näiteks, mina, kui tavakasutaja, ei ole varem seda nupp "Abi" näinud. Seepärast soovitaksin teha seda nuppu suuremaks. Ja kolmandaks, on antud nende inimeste telefonid, kes saavad häda korral aidata.
  • mitte pealetükkiv - see on küll nii, nagu kirjutasin eelmises punktis, nuppu "Abi" ei ole varem üldse näinud.
  • täpne - mina ei ole leidnud mingeid ebatäpsusi, kuid, muidugi, see kuidagi ei tähenda, et neid ei ole.
  • jõuline - olen märkanud, et sel päeval, kui algab registreerimine, nupp "Abi" ka ei tööta korralikult. Nii et võib juhtuda situatsioon, kui välistudeng avab ÕIS-i, ta ei tööta, kuna paljud inimesed tahavad korraga registreerida, ja välistudeng siis ei saa aru, miks see ei tööta. Võiks aga ilmuda mingi teade, et täna on registreerimine, ärge hirmutage, kui Teil midagi töötab aeglasti. Ja siin ka tuleb märkida, et mõned inimesed kasutavad ÕIS-i mobiiltelefoni abil ja paljudel mobiilidel pdf lugeda ei saa, nii et mobiiltelefoni omanik ei saa kasutada abi. Võiks aga teha abi eraldi uues aknas, mitte pdf-na, vaid lihtsalt html-na.
  • järjekindel - õppeinfosüsteemis see on lahendatud niimodi, et info avaneb uuel lehel ja sealt võib valida sind huvitava tükki ja siis ta avab pdf-s.
  • paindlik - isegi kui peada silmas ülal toodud mõtted, ma ütleks, et õppeinfosüsteemi kasutajatugi on päris paindlik.

No comments:

Post a Comment